تکنیک های جذاب تدریس با بازی

4776 بازدید

تدریس با بازی، یک روش کاربردی برای یادگیری از طریق بازی است. بازی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که در کلاس درس لحظات جذابی را برای دانش آموزان خود فراهم کنید و تاثیر مثبت ان را در یادگیری دانش آموزان خود مشاهده کنید.

یادگیری مبتنی بر بازی می ‌تواند مشارکت یاد گیرنده را تقویت کند، انگیزه را تشویق کند و بازده سرمایه‌گذاری  بالاتری را برای سازمان‌ هایی که از آن استقبال می‌ کنند، ارائه دهد.

ایجاد انگیزه با آموزش همراه با بازی
ایجاد انگیزه در آموزش با بازی

جذابیت های بازی در تدریس

 استفاده از بازی ها در کلاس درس، پیشنهادی هیجان انگیز برای مربیانی است که علاقه مند هستند دانش آموزان خود را در کانون یادگیری آموزش های خود قرار دهند. از این گذشته، به طور خاص معلمان را از نقش سنتی خود، به عنوان تنها منبع دانش کلاس خارج می کند.

اساتید و معلمان هم می توانند برای تدریس دروس جدید از بازی استفاده کنند و هم برای مرور مطالب می توانند از این روش استفاده کنند. مهم ترین نکته داشتن استراتژی قوی و جذاب برای بازی است.

دوره جامع معلم خلاق (آموزش بازی های کلاسی)

هدف تدریس با بازی

استراتژی های یادگیری مبتنی بر بازی، بسته به فلسفه تدریس مربی، توانایی های منحصر به فرد دانش آموزان، نیازهای برنامه آموزشی و منابع موجود، متفاوت است.

یادگیری مبتنی بر بازی، ممکن است برای بسیاری از معلمان چالش بر انگیز باشد که این مسئله با آموزش کاملاً اصلاح می شود. هدف تدریس با بازی به طور کلی لذت بخش کردن آموزش برای دانش آموزان و معلمان است.

انتخاب بهترین روش تدریس
بهترین روش تدریس، یادگیری با بازی

مزایای تدریس با بازی

آموزش مبتنی بر بازی، در زمینه های بسیار مختلفی کارایی دارد. مزایای آن به طور یکسان برای بخش های تجاری، صنعتی و دولتی اعمال می شود. این روش، به دلیل رویکرد منحصر به فرد هر شخص جهت آموزش که یادگیری از طریق بازی و سرگرمی است، برای هر گروه سنی جذاب است.

بر خلاف سرگرمی های معمولی که گاهی بدون هدف مشخصی انجام می شوند، تدریس با بازی، تفکر استراتژیک را تشویق کرده و فرصتی برای تمرین فراهم می کند.یادگیری با بازی باعث ایجاد انگیزه لازم در بین دانش آموزان شده و رقابت سالم را ترویج می کند.

یک معلم خلاق با استفاده از این روش باعث می شود که یادگیری و تفکر مستقل را بهبود ببخشد و همکاری را تقویت کند. بنابراین می توان، با این روش، محیطی امن برای یادگیری از طریق آزمایش و آزمون و خطا ایجاد کرد.

یادگیری با بازی در محتواهای آموزش الکترونیکی

یادگیری مبتنی بر بازی، برای تهیه محتوای آموزش الکترونیکی نیز مناسب است. این روش، نه تنها منجر به بهبود تعامل یادگیرنده می ‌شود، بلکه می تواند مفاهیم بسیار گسترده ای را پوشش می دهد.

فراهم کردن تجربه های مختلف در محیط تدریس با بازی به صورت الکترونیکی به راحتی امکان پذیر است که می تواند برای کودکان بسیار شیرین باشد.

گیمیفیکیشن و یادگیری مبتنی بر بازی

گیمیفیکیشن، از عناصر و اصول بازی در یک زمینه غیر بازی،  برای آموزش استفاده می‌کند. تمرکز اصلی آن، بر آموزش مهارت های جدید و اصلاح رفتار از طریق مکانیزم بازی است. از سوی دیگر، تدریس با بازی، استفاده از بازی ها برای دستیابی به اهداف یادگیری است و تمرکز اصلی آن خود بازی می باشد. هدف ایجاد انگیزه برای کسب مهارت است.

بهترین روش های آموزش با بازی
تدریس با بازی، بهترین روش آموزش

تکنیک های مهم در تدریس با بازی

اکنون لازم است بدانیم که چه استراتژی ‌ها و تکنیک‌ هایی می ‌توانند مشارکت و انگیزه یادگیرنده را در روش یادگیری مبتنی بر بازی افزایش دهد؟ در اینجا چند تکنیک مفید وجود دارد که باید به عنوان بخشی از برنامه آموزشی با بازی، در نظر داشت:

سفرهای علمی در برنامه تدریس با بازی

بهترین راه برای جلب مشارکت یادگیرنده در تدریس با بازی این است که آنها را تشویق کنید تا با شما به یک سفر علمی بروند. به جای دنبال کردن یک دوره از پیش تعیین شده در بازی با استفاده از الگوها، یادگیری مبتنی بر بازی را طراحی کنید تا تجربه ای را ارائه دهید که بر اساس ترجیحات دانش آموز است. این رویکرد می‌تواند شامل تکنیک‌ هایی مانند مسیرهای بازی شخصی‌ سازی ‌شده، شخصیت ‌های طراحی شده با سطوح دشواری انتخاب ‌شده توسط مربی باشد.

داستان ها، نه روایت های مختصر

اکنون این نکته مطرح است که چگونه برنامه های تلویزیونی محبوب، بینندگان خود را تشویق می کنند که همواره بیشتر جذب برنامه ها شوند؟ آنها هر هفته یک داستان جذاب طراحی می کنند. در تدریس با بازی، برای تأثیر حداکثری، به جای استفاده از تعداد زیادی از روایت‌ های منفرد، استراتژی یادگیری مبتنی بر بازی خود را حول یک داستان با هدف مشخص، طراحی کنید.

یادگیری، نه برد و باخت

در واقع، بازی ‌ها، برنده یا بازنده تولید می‌کنند. بنابراین، با دادن فرصت های متعدد به یادگیرندگان برای باختن، بدون عواقب وحشتناک تمام شدن بازی، یادگیری را به هدف اصلی تبدیل کنید. این رویکرد آنها را تشویق می‌کند تا با استراتژی ‌های جدید و رویکردهای متفاوت به بازی بازگردند تا از شکست درس بگیرند.

تکنیک های تدریس جذاب
یادگیری مبتنی بر بازی

بازخورد، نه نتایج

در تدریس با بازی، هیچ راه بهتری برای تقویت انگیزه یادگیرندگان از ترویج، تشویق و راهنمایی مداوم و آنها در طول تجربه یادگیری مبتنی بر بازی وجود ندارد. بر خلاف بازخورد پایان بازی که برد یا باخت است، بازخورد فوری، به یادگیرندگان این امکان را می‌دهد که خود را بررسی کنند و در حین بازی اقدامات اصلاحی انجام دهند.

تدریس با بازی های تیمی، نه بازی های انفرادی

در صورت امکان، بازی های تیمی را به عنوان بخشی از استراتژی یادگیری مبتنی بر بازی خود بگنجانید تا رقابت را در تدریس با بازی تقویت کنید و همکاری را ارتقاء دهید. هنگامی که یادگیری مبتنی بر بازی به خوبی به کار گرفته شود، این پتانسیل را دارد که در مقایسه با استراتژی ‌های آموزشی سنتی، تاثیرگذاری قوی تری را به نمایش بگذارد. یکی از بهترین گزینه ها برای بازی های تیمی جذاب برای کودکان بازی اتاق فرار آموزشی است. شما با مشاهده کامل دوره زیر می توانید با اصول این نوع بازی آشنا شوید.

دوره جامع و کامل طراحی اتاق فرار ویژه کلاس درس

سخن پایانی

آموزش همراه بازی برای تمامی کودکان در هر سنی می تواند بسیار جذاب باشد. تدارک یک برنامه آموزشی جامع همراه با بازی های متنوع و جذاب می تواند به شما و دانش آموزانتان کمک کند تا یک تجربه بی نظیر از کلاس و درس را تجربه کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد تکنیک های جذاب تدریس با بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.