10 عادت دانش آموزان موفق

530 بازدید

گاهی معلمان و خانواده ها از دانش آموزان انتظارات زیادی دارند. خیلی از وقت ها دانش آموزان به دلیل سن کم و تجربه کم اهمیت درس و تلاش کردن برای موفقیت را به خوبی درک نمی کنند. مهم ترین وظیفه برای والدین و معلمان این است که ابتدا به طور قابل فهم دلیل تلاش برای موفقیت برای دانش آموزان توضیح دهند. و به آن ها کمک کنند در راستای رسیدن به موفقیت گام بردارند. در این مقاله 10 عادت دانش آموزان موفق بیان شده است. والدین و معلمان می توانند در راستای پیاده سازی این عادت ها به دانش آموزان کمک کنند.

عادت دانش آموزان موفق
عادت دانش آموزان موفق

1- برنامه ریزی کنید.

 برنامه ریزی برای کاری که قرار است انجام شود و زمانی که قرار است آن کار انجام شود بسیار ضروری است. برنامه ریزی باعث می شود شما مطمئن شوید که همیشه از منحنی جلوتر هستید.

2- چند کار را با هم انجام ندهید

مغز انسان به گونه ای طراحی شده که نمی تواند همزمان چند کار را به صورت عمیق انجام دهد. سعی کنید کارها را به صورت مجزا و با تمرکز بالا انجام دهید تا نتیجه مثبتی بگیرید. دانش آموزان موفق سعی می کنند تمرکز بالای خود را در هر شرایطی حفظ کنند.

3- تقسیم کردن مطالب

 مطالعه برای شروع کار جالبی نیست و مجبور کردن خود در یک ماراتن مطالعه فقط آن را بدتر می کند. تقسیم کارتان به تکه های قابل مدیریت و دادن پاداش به خودتان پس از اتمام هر بخش، مطالعه (بیشتر) را سرگرم کننده می کند.

4- خواب

اهمیت آن هشت ساعت خواب هر شب را دست کم نگیرید! استراحت خوب شبانه تمرکز شما را بیشتر می کند و حافظه کاری شما را بهبود می بخشد. خوابیدن نیاز اصلی انسان برای داشتن بدنی سالم است.

5- متناسب با توانایی ها برنامه ریزی کنید.

برای این که دانش آموز موفق بتواند تمام پتانسیل خود را بکار گیرد باید بتواند توانایی های خود را بشناسد. آیا درست بعد از مدرسه بهتر کار می کنید یا بعد از خوردن شام؟ آیا در زمان های 90 دقیقه ‌ای بازدهی بیشتری دارید یا نیم ساعته؟ برنامه ای را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و به آن پایبند باشید. دانش آموزان موفق سعی می کنند در صورت نیاز از مشاوران در دسترس کمک بگیرند.

تلاش برای موفقیت
تلاش برای موفقیت

6- یادداشت بردارید

دانش آموزان موفق هیچ گاه یادداشت برداری را دسته کم نمی گیرند. یادداشت برداری نه تنها شما را بیشتر در طول کلاس درگیر می کند، بلکه به شما کمک می کند تا زمانی که زمان امتحان فرا می رسد، آنچه را که باید مطالعه کنید، محدود کنید. بازخوانی یادداشت های خود بسیار آسان تر از خواندن مجدد کل کتاب درسی است!

7- مطالعه

 این یکی ممکن است بدیهی باشد، اما آیا می‌ دانستید که راه درست و غلطی برای مطالعه وجود دارد؟ مطالب خود را چندین روز قبل از موعد، به صورت تکه های کوچک و به شیوه های مختلف مرور کنید (مثلاً یک روز فلش کارت بنویسید و روز بعد در تست های تمرینی شرکت کنید). به عبارت دیگر برنامه خود را شلوغ نکنید تا بتوانید نتیجه مثبت بگیرید.

8- فضای مطالعه خود را مدیریت کنید

 مکانی را پیدا کنید که بهره وری شما را به حداکثر برساند. به دنبال مکان‌هایی باشید که دور از تلویزیون و سایر عواملی که حواس‌ تان را پرت می‌ کنند باشد. فرقی نمی‌ کند کتابخانه محلی شما باشد یا فقط میز اتاق خوابتان، یک فضای مطالعه را کنار بگذارید که می ‌خواهید زمانی را در آن بگذرانید.

9- یک گروه مطالعه پیدا کنید.

دانش آموزان موفق از بودن در گروه ترسی ندارند و از آن استقبال می کنند. نشستن با گروهی از افرادی که چیزهای مشابه شما را یاد می گیرند، راهی عالی برای مرور مطالب گیج کننده کلاس یا آماده شدن برای یک آزمون بزرگ است. می توانید یکدیگر را امتحان کنید، مطالب را دوباره آموزش دهید و مطمئن شوید که همه در آمادگی هستند. به هر حال، آموزش دادن به دیگران بهترین راه برای یادگیری است.

10- سوالات خود را بپرسید.

 شما برای یادگیری در مدرسه هستید، بنابراین از انجام این کار نترسید! درخواست کمک از یک معلم، یک معلم خصوصی یا دوستانتان  یک راه مطمئن برای اطمینان از درک واقعی مطالب است.

سخن آخر

ما معتقدیم که همه دانش آموزان باید شانس موفقیت را داشته باشند. را های بسیار زیادی برای تبدیل شدن به دانش آموز موفق وجود دارد. دانش آموز موفق بودم صرفاً به معنای موفقیت در آینده نیست. شما در کنار درس خواندن باید روی مهارت های نرم خود نیز کار کنید تا بتوانید در آینده در هر پست و سمتی که هستید فرد تاثیرگذاری باشید.

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد 10 عادت دانش آموزان موفق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.