معرفی گیمیفیکیشن : قسمت اول

1275 بازدید

(Gamification) گیمیفیکیشن یک استراتژی آموزشی ابتکاری است که در آن بازی های دیجیتال در یک محیط آموزشی و به عنوان کمک به یادگیری استفاده می شوند. در این نوع از روش تدریس در کلاس ، مفهوم توانایی استقلال و وابستگی در اولویت است.

مدارس امروز با مشکلات اساسی پیرامون انگیزه و تعامل دانش آموزان روبرو هستند؛ به خصوص با نزدیک تر شدن به دوران پاندمی کورونا، درگیر کردن دانش آموزان در کلاس درس غیر مجازی و افزایش تعامل با آنان، به نظر می رشد کار دشواری باشد. لذا گیمیفیکیشن یا درج عناصر بازی در تنظیمات غیر بازی ، فرصتی را برای کمک به مدارس در حل این مشکلات دشوار فراهم می کند. با این حال ، اگر گیمیفیکیشن برای استفاده در مدارس مفید است ، باید بهتر بفهمیم گیمیفیکیشن چیست ، چگونه کار می کند و چرا ممکن است مفید باشد.

 

گیمیفیکیشن در آموزش

بررسی تفاوت بازی و سرگرمی

مطالعه : مطالعه کردن برای من همیشه هدفمند بوده خیلی کم پیش میاد برای سرگرمی مطالعه کنم.

کارکردن : کارکردن برام بسیار لذت بخش هست و بیشتر از اون هدفمند ولی جدای از کار اصلی خیلی از وقتها کارهای مختلفی رو انجام می دم که می دونم در رسیدن به  اهداف بلند مدتم کمکی نمی کند ولی به عنوان سرگرمی اون کار رو انجام می دهم.

پیاده روی : پیاده روی برای هم تفریح و سرگرمی هست.هم زمانی است که می توان خیال پردازی و ایده پردازی کنم. معمولا در شروع هر پیاده روی سعی می کنم روی یک موضوع خاص انتخاب کنم و بدون هیچ محدودیتی خیال پردازی کنم.

سینما رفتن : سینما رفتن بیشتر جنبه سرگرمی برام داره . چون می دونم احتمالا در یک سال ۲ تا فیلم خوب بیش تر روی پرده نمیره ولی به دلیل حمایت از همین سینما که خروجی خوبی نداره سینما رفتن رو بهتر از نرفتن میدونم.

طبیعت گردی : برای من بیشتر جنبه سرگرمی و نشاط داره و خیلی هدفمند نیست.

با ما همراه باشید تا در مقالات بعدی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد معرفی گیمیفیکیشن : قسمت اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.