10 نکته برای بازگشت دانش آموزان به مدرسه

570 بازدید

برخورد دانش آموزان در بازگشت به مدرسه در مهر ماه ممکن است متفاوت باشد. دانش آموزانی که قبلا تجربه مدرسه را داشته اند ممکن است مدرسه را محلی برای بازی و دوستایابی ببینند. اما دانش آموزان کلاس اولی ممکن است احساسی از خشم، ناراحتی و ترس را تجربه کنند. چون مدرسه محیطی جدید است و دانش آموز باید از خانواده خود جدا شود. به هر حال قبل از شروع مهر ماه باید فرزند خود را برای شروع مدارس آماده کنید. این کار باعث می شود روزهای ابتدایی سال نه برای والدین سخت باشد نه برای دانش آموزان.

دوره یخ شکن های کلاسی

یخ شکن ها با وجود سادگی برای دانش آموزان بسیار جذاب هستند و آنها را به کمک بازی درگیر آموزش و یادگیری می کند.

آماده سازی اجتماعی دانش آموزان

قبل از شروع مدرسه حتما با کودک خود به مدرسه بروید. تا با محیط و چهره کادر مدرسه را به خوبی ببیند. آشنا بودن با محیط باعث می شود از استرس کودکتان کاسته شود. در جشن بازگشایی سعی کنید با والدین چند تا از کودکان ارتباط بگیرید. سپس برای فرزندانتان برنامه بازی در پارک با یکدیگر یا برنامه های دیگر تدارک ببینید.

آمادگی تحصیلی قبل از بازگشت دانش آموزان به مدرسه

آمادگی تحصیلی نیز مهم است. والدین و معلمان می دانند که هر دانش آموزی می تواند در تابستان کاهش مهارت های تحصیلی را تجربه کند. برای این کار بهتر است در یک ماه آخر تعطیلات برای دانش آموزان یک برنامه تحصیلی بسیار سبک تدارک ببیند تا مطالب را برایشان مرور شود. این کار باعث می شود در ابتدای سال با اعتماد بنفس بیشتری وارد مدرسه شوند.

آمادگی ها، هم اجتماعی و هم تحصیلی، به ایجاد یک شروع قوی در مدرسه جدید یا در کلاس جدید کمک می کند. در اینجا پنج قدم وجود دارد که والدین می ‌توانند برای اطمینان از شروع مهر ماه همراه با آرامش انجام دهند.

بازگشت دانش آموزان به مدرسه

برگزاری یک جلسه دوستانه

بهتر است در محیط کلاس، معلم یک جلسه دوستانه با والدین و دانش آموزان برگزار کند. والدین با خلقیات فرزند خود بهتر آشنا هستند. این جلسه باعث می شود معلم یک شناخت نسبی از دانش آموزان خود پیدا کند و بتواند راحت تره با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کند. همچنین دانش آموزان نیز می تواند معلم خود را بشناسند و مقداری از استرس روز اول خود را کاهش دهند.

در مورد احساسات کودکتان با او صحبت کنید

قطعا برای کودکتان از داستان های روز اول مدرسه خود تعریف کنید. با او در مورد احساساتش صحبت کنید. از او بخواهید در مورد تصورش و اتفاقاتی که می تواند در روز اول مدرسه برای او بیافتد صحبت کنید.

تنظیم ساعت خواب قبل از بازگشت دانش آموزان به مدرسه

در تابستان به دلیل اینکه کودکان می توانند صبح تا دیر وقت بخوابند معمولاً شب ها دیر می خوابند. الگوی بد خوابیدن می تواند به کاهش توانایی یادگیری منجر شود. بنابراین یکی از موارد در روزهای نزدیک به شروع سال تحصیلی اصلاح خواب کودکان است. خواب کافی و عمیق مانند یک مدیتیشن است و به افزایش ظرفیت یادگیری کودکان کمک می کند.

محدود کردن بازی ها

سعی کنید بازی های کامپیوتری، و بازی هایی که مشغله زیادی برای کودکان به ارمغان می آورد را محدود کنید. در عوض برای دانش آموزان کتاب های جدید بخرید و کتابخانه را مرتب کنید. اگر حذف بازی ها کم کم اتفاق بیافتد پذیرش آن برای کودکان بسیار راحت تر است با این حال در زمان بازگشت دانش آموزان به مدرسه تمرکز بیشتری برای یادگیری دارند.

بازگشت به مدرسه

ثبت نام کودک در نزدیکترین مدرسه

سعی کنید فرزند خود را در نزدیکترین مدرسه به خانه خود ثبت نام کنید. کودک خود را به دلیل شهرت و آوازه نام یک مدرسه مجبور نکنید زمان طولانی در مسیر باشد. این رفت آمد هر روز برای دانش آموزان سخت است و به مرور موجب کاهش افت تحصیلی دانش آموز می شود.

جابه جا نکردن هر ساله مدرسه

سعی کنید تا مجبور نشدید مدرسه فرزند خود را جابه جا نکنید. به این دلیل که دانش آموز به مدرسه خود اخت گرفته و با کادر مدرسه ارتباط برقرار کرده است. جابه جایی مدرسه ممکن است تاثیر منفی بر احساسات دانش آموز بگذارد.

آموزش مهارت های دوست یابی قبل از بازگشت دانش آموزان به مدرسه

دوستیابی یکی از مهم ترین مهارت هایی است که هر فردی باید داشته باشد. حال دانش آموزان و کودکان بیشتر از هر کس دیگری به آن نیاز دارند. سعی کنید فرزند خود را در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانند برای خود دوست های جدیدی پیدا کنند. این کار کمک می کند در اول مهر ماه نیز به راحتی برای خود دوستانی پیدا کنند.

جلسات تراپی و مشاوره

اگر فکر می کنید فرزند شما مشکلاتی دارد حتما از مشاورین کمک بگیرید. قطعا با مراجعه به مشاور می تواند مشکلات را راحت تر پشت سر بگذارید. این جلسات برای دانش آموزانی که به سختی از والدین خود جدا می شوند می تواند بسیار موثر باشد. والدین و دانش آموزان در زمان بازگشت دانش آموزان به مدرسه تنش های کمتری را باید تحمل کنند.

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد 10 نکته برای بازگشت دانش آموزان به مدرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.