نیمکت دو(گیمیفای کردن کلاس آنلاین)

1204 بازدید

در دومین برنامه‌ی نیمکت می خوایم کمکتون کنیم تا کلاستون رو گیمیفای کنید. ما یک کلاس داریم به نام سرزمین دایا توی این کلاس متاسفانه بچه ها اصلا انگیزهکافی برای درس خوندن رو ندارن، کارای گروهیشون ضعیف شده و هر کار می کنیم درست بشو نیست! برا همین تصمیم گرفتیم از گیمیفیکیشن استفاده کنیم تا دانش آموزان رو با انگیزه کنیم. حالا چیکار کردیم؟

اجزای اصلی گیمیفیکیشن محتوایی :

داستان

داستان یکی از بهترین روش های به خاطر سپردن اطلاعات هست.

کاراکتر
تو سرزمین دایا ما یکسری کاراکتر داریم که هر کدوم وظایفی دارن:

مثل قارچ خوش خنده، دایان مهربون، گوریل خوش هیکل و … که توی داستان قراره بهمون کمک کنن. کاراکتر منفی هم داریم که جلوی درس خوندن رو می گیرن.  

جایزه
قارچ خندان و کتاب جادویی که هرچی بیشتر بتونیم از سطح شهر قارچ خندان و کتاب جادویی جمع کنیم، بچه ها پرانگیزه تر و داناتر میشن

بازخورد
بازخورد سریع مهمترین چیزی هست که باعث اصلاح رفتار دانش آموزا میشه.

چالش ها
چالش ها به شدت به دانش آموز انگیزه میدن، حتی توی همین وبینار نیمکت هم ما دو تا چالش برای شما در نطر گرفتیم.

نشان ها
شبیه کارت امتیاز دوران دبستان خودمونن ! اما اینجا عناوین مختلفی دارن مثلا 6 تا کارت نشان داریم به نام های مکانیک، تیزبین،حرفه ای،پلیس، سخت کوش و بچه زرنگ

هر کدوم از دانش آموزا اگه یکسری کارها رو انجام بدن یکی از این نشان ها رو می گیرن.مثلا اگه دانش آموزی نمره خوبی از تمام ارزشیابی های آخر هفته بگیره نشان تیزبین بهش تعلق می گیره.

حتما ویدئوی رایگان دومین نیمکت رو تماشا کنین. علاوه بر این از دو تا چالش هم حرف زدیم .

برای دانلود pdf وبینار کلیک کنید : دانلود pdf وبینار نیمکت دو

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد نیمکت دو(گیمیفای کردن کلاس آنلاین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.