نیمکت یک

1320 بازدید

اولین نیمکت رو با گفتن این واقعیت شروع کردیم که “ما آدما نزدیک 95 درصد تصمیماتمون در طول یک روز غیرارادی هست”. چطور؟ برای تعریف بهتر این موضوع دانشمندا میگن ما سیستم 1 و 2 داریم، سیستم یک خودکار و سریعه که بدون نیاز به تلاش و کنترل خودخواسته عمل میکنه و سیستم دو در ما به فعالیت های ذهنی نیازمند تلاش، مانند محاسبات پیچیده معطوف میشه.

قسمت بعدی درباره کمیابی حرف زدیم، اینکه کمبود بعضی چیزها باعث میشه ذهنمون دچار خستگی و درگیری درباره اون چیزی که احساس کمبود درش می کنیم بشه و زندگی و تصمیماتمون رو تحت تاثیر خودش قرار بده.

با توجه به حرفای قبلی متوجه شدیم که چقدر راحت می تونیم با یکسری کارها مغزمون رو گول بزنیم و بدون اینکه آگاه باشه یا خیلی زحمت به خودش بده تحت تاثیرش قرار بدیم. یکی از اون کارا استفاده از گیمیفیکیشن هست.

تعریف گیمیفیکیشن : فرآیند استفاده از ابزارها، اجزا و مکانیزم های بازی در محیط واقعی(غیر بازی)

در ادامه از ویژگی های مثبت بازی گفتیم و اونو با سرگرمی مقایسه کردیم.

به دو حالت از گیمیفیکیشن می تونیم استفاده کنیم، محتوایی یا ساختاری! تفاوت اینا تو وبینار گفته شده.

در انتهای وبینار به مثال هایی از گیمفیکیشن پرداختیم و از اهمیت تفکر بازی گفتیم.

حتما نیمکت رو تماشا کنین.

برای دانلود pdf وبینار کلیک کنید : دانلود pdf وبینار نیمکت سه 

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد نیمکت یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.