10 بازی هیجان انگیز برای کودکان

829 بازدید

کودکان به بازی و سرگرمی نیاز دارند تا بتوانند انرژی‌ های خود را صرف کنند و مهارت‌ های جدیدی را تجربه کنند. بازی‌ ها نه تنها به کودکان کمک می‌ کنند تا شاد و خوشحال باشند، بلکه به افزایش مهارت های فکری، اجتماعی و حرکتی آنها نیز کمک می‌ کند. در این مقاله، به معرفی 10 بازی هیجان انگیز برای کودکان می‌ پردازیم که می‌ تواند آنها را به چالش بکشد و تجربه‌ های شگفت‌ انگیزی را به آنان هدیه بدهد.

بازی جذاب کودکانه
بازی هیجان انگیز برای کودکان

کشف گنج

در این بازی، کودکان به دنبال گنجی مخفی می‌ گردند. می‌ توانید یک سری مهره یا سکه را در محل‌ های مختلف منزل، حیاط یا باغچه پنهان کنید و کودکان را به جستجوی آنها دعوت کنید. سعی کنید یک نقشه گنج تهیه کنید و از بچه ها بخواهیدیز اساس نقشه گنج را پیدا کند. هر کودکی که بیشترین گنج را پیدا کند، برنده می‌شود.

دوره یخ شکن های کلاسی

قایق‌سواری با کارتن

با استفاده از کارتن‌های بزرگ و چسب‌، یک قایق ساده بسازید. کودکان می‌ توانند درون قایق بنشینند شما می توانید آن را تکان دهید و یا روی زمین بکشید. در این بازی می تواند با مگنت و کاغذ و یک تکه چوب چوب ماهیگیری و ماهی درست کنید و با پارچه آبی رنگ برای کودکتان یک حوضچه بسازید و از او بخواهید ماهی بگیرد. این بازی را می توانید به صورت مسابقه برگزار کنید و از بچه ها بخواهید که هر کدام ماهی بیشتری بگیرد برنده بازی است.

میدان جنگ بالون‌ها

بادکنک های رنگی را باد کنید و به دنبال آن یک نخ رنگی آویزان کنید و به نخ، تکه های لگو وصل کنید. بچه ها را به دو گروه تقسیم کنید. سعی کنید بچه ها را به دو گروه تقسیم کنید و از آن ها بخواهید بالون های مجهز به مواد منفجره را به سمت هم گروهی های خود پرتاب کنند. این بازی می تواند برای پسر بچه ها بسیار جذاب باشد.

پرتاب سکه

بازی پرتاب سکه یک بازی بسیار جذاب برای کودکان است. در این بازی نیاز به تعدادی سکه و لیوان پلاستیکی بزرگ دارید. به هر یک از بچه ها تعدادی سکه بدهید

مارپیچ آبی

با استفاده از لوله‌های پلاستیکی بزرگ و آب، مارپیچ آبی بسازید. به هر یک از بچه ها یک تکه لوله بدهید. بچه ها باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و مارپیچ را کامل کنند. سپس اب در درون مارپیچ جریان پیدا می کند. اولین نفر بعد از این که آب از درون لوله او عبور کرد باید به انتهای مارپیچ برود و همین طور ادامه دهید.

بازی هیجان انگیز برای کودکان
تجربه های جدید در بازی

دزد دریایی یک بازی هیجان انگیز برای کودکان

به بچه ها تعدادی سبد یا تشت بدهید. برای آن ها موانعی در نظر بگیرید. تعدادی از بچه ها می توانند با تکه پارچه هایی چشم بند درست و نقش دزد دریایی را بازی بکنند. تعدادی دیگر هم نقش مسافران دریایی را بازی کنند. فقط به آن ها گوش زد کنید که این فقط بازی است و باید نقش دزد دریایی را بازی کنند.

مسابقه‌ی پرش از روی خط

با رسم خطوط طولانی رنگی روی زمین، کودکان را به مسابقه‌ی پرش از روی خط دعوت کنید. آنها باید با پرش از خط‌ها، به مقصد نهایی برسند. کودکی که اولین بار به مقصد برسد، برنده می‌شود. سعی کنید در مسیر راه موانعی قرار دهید و بازی را برای آن ها جذاب کنید. می توانید در ابتدای راه توپ هایی را به آن ها بدهید که به سمت دیگر مسیر ببرند و مجدد برگردند و توپ دیگری را ببرند. هر کس که توپ بیشتری را ببرد می تواند برنده بازی باشد.

بازی نخود لوبیا

یک بازی جذاب و سرگرم کنند می تواند جدا کردن نخود و لوبیا از یکدیگر باشدباشد. در ظرفی نخود و لوبیا ریخته از آن ها بخواهید این دو را از یکدیگر جدا کنند. این بازی برای زمانی مناسب است که شما وقت بازی با کودک خود را ندارید و او خواهان بازی با شما است.

بازی پر تحرک برای کودکان
بازی های بدون قانون برای کودکان

پرتاب موشک بازی هیجان انگیز برای کودکان

ساخت موشک های کاغذی از قدیم یک بازی جذاب برای کودکان بوده است. شما می توانید با استفاده از منابع آموزشی موشک های کاغذی خاص و جدید بسازید. سپس موشک ها را به بچه ها بدهید و از آن ها بخواهید با یکدیگر مسابقه دهند. می توانید ساخت موشک را به بچه ها آموزش دهید و از آن ها بخواهید در ساخت آن خلاقیت بخرج دهند.

مسابقه‌ی بدون قوانین

در این بازی هیجان انگیز برای کودکان، کودکان به آزادی کامل برای انتخاب بازی و قوانین خود داده می‌شوند. آنها می‌توانند خلاقیت خود را به چالش بکشند و بازی‌های هیجان انگیزی را تجربه کنند. از بچه ها بخواهید به نوبت یک بازی طراحی کنند و قوانین آن را برای دوستانشان توضیح دهند و سپس بازی را شروع کنند.

نتیجه

بازی و سرگرمی برای کودکان بسیار مهم است. در این مقاله، 10 بازی هیجان انگیز برای کودکان را بررسی کردیم. این بازی‌ها نه تنها به کودکان امکان می‌دهند از لحاظ جسمی و روانی سالم بمانند، بلکه مهارت‌های مختلفی را نیز در آنها تقویت می‌کنند. بنابراین، به والدین توصیه می‌شود بازی‌های هیجان انگیز و سرگرم‌کننده را برای کودکان خود فراهم کنند تا بتوانند از فرصت‌های آموزنده و لذت‌بخشی که بازی‌ها به آنها می‌دهند بهره‌برداری کنند.

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد 10 بازی هیجان انگیز برای کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.