13 یخ شکن جذاب برای کلاس های آنلاین

846 بازدید

تعطیلی مدارس به دلایل مختلف به صورت گاه و بی گاه معضل بزرگی است که برای خانواده ها و معلمان مشکلاتی را به وجود می آورد. یکی از این مشکلات جذابیت کلاس های آنلاین است که به دلیل یک ارتباط مجازی امکان انتقال احساسات وجود ندارد و کلاس را برای دانش آموز سرد و بی روح می کند. یکی از مواردی که می تواند انرژی و انگیزه انش آموزان را چه در کلاس حضوری و چه در کلاس آنلاین بالا نگه دارد بازی ها هستند. در دنیای کودکان بازی نقش بسیار مهمی دارد. در ادامه تعدادی بازی جذاب به عنوان یخ شکن برای بالا بردن انگیزه و انرژی کلاس بیان می شود.

یخ شکن های جذاب  برای دانش  آموزان
یخ شکن های جذاب برای دانش آموزان

یادگیری از راه دور و حفظ روابط

اگر بخواهیم رو راست باشیم یادگیری به صورت مجازی می تواند برای دانش آموزان بسیار مخرب باشد. زیرا یکی از اهداف مهم حضور در مدرسه برقراری ارتباط سالم با همسالان و معلمان است. آموزش آنلاین بر یادگیری اجتماعی و عاطفی کاملاً تاثیرگذار است. دانش آموزان در حین آموزش آنلاین تفریحات جذاب خود مانند زنگ ورزش و بازی در زنگ تفریح را از دست می دهند و باید با همان دستگاهی که پر از بازی های جذاب دیجیتالی است به کلاس های آنلاین خسته کننده بروند. این می تواند واقعا یک فرآیند فرساینده باشد.

در کلاس های آنلاین اکثر دانش آموزانی که درگیر درس هستند می توانند موفق شوند. حال این توانایی معلم است که بتواند کلاس آنلاین را به یک محیط جذاب تبدیل کند.

دوره یخ شکن

کلاسی جذاب، شروعی پرقدرت با دوره یخ شکن ویژه سال تحصیلی

ایجاد روابط عمیق

بهترین رویکرد برای افزایش انگیزه پیدا کردن موضوعاتی است که دانش آموزان به آن علاقه دارند. مواردی که می تواند مانند یک جرقه به دانش آموز کمک کند تا در کلاس درگیر بماند. دانش آموزانی که کاملاً جذب موضوع می شوند از تمام توانایی خود برای یادگیری استفاده می کنند.

13 یخ شکن جذاب برای کلاس شما

1- نشان بده و بگو

دانش آموز باید یک شی خاص را انتخاب کند و برای آن داستانی بگوید. این بازی کمک می کند تا دانش آموز بتوان قدرت سخنرانی و توصیف خود را تقویت کند.

2- روز لباس یا کلاه

یکی از مزیت های کلاس آنلاین این است که دانش آموزان می توانند لباس فرم خود را به تن نکنند. در روز لباس و کلاه از دانش آموزان بخواهید با یک تیپ مورد علاقه خود در کلاس حاضر شوند. این لباس می تواند یک شخصیت یا شغلی که دانش آموز دوست دارد در آینه داشته باشد، را نشان دهد.

یادگیری همراه با یخ شکن جذاب
یادگیری همراه با یخ شکن جذاب

3- 1 حقیقت و 2 دروغ

دوربین و صدای یکی از دانش آموزان را باز کنید و از او بخواهید یک حقیقت و 2 مورد که حقیقت ندارد را بگوید. دانش آموزان می توانند از طریق چت رای بدهند. هر مورد یکه درست حدس زند عدد 1 و هر موردی که حدس زدن آن درست نیست عدد 2 را ارسال کنند.

4- پانتومیم

در چت خصوصی یک کلمه را برای دانش آموز ارسال کنید دانش آموز باید ان را اجرا کند و دیگران باید حدس بزند.

5- دستور آشپزی

آشپزی کردن به عنوان یک کار فان و جذاب برای همه است دانش آموزان می توانند که می تواند برای آن ها سرگرمی ایجاد کند. شما می توانید از دانش آموزان بخواهید دستور تهیه شرینی یا دسری را که دوست دارند به صورت یک فیلم برای دوستان خود تهیه کنند. این بازی می تواند یک یخ شکن جذاب باشد.

6- بزرگنمایی

تصویری را آماده کنید و تا جایی که بتوان آن را حدس زد بزرگنمایی کنید. اگر دانش آموز نتوانست ان را حدس بزند یک مرحله ان را کوچک کنید. این کار را تا زمانی که دانش آموز بتواند آن را حدس بزند انجام دهید. هر باز که عکس را کوچکتر می کنید یک امتیاز از دانش آموز کم کنید. دانش آموزی که بتواند زودتر حدس بزند امتیاز بیشتری گرفته است.

7- یک رویداد واقعی

شما می توانید از دانش آموزان بخواهید ویدئویی جذاب از موضوعی که دوست دارند را با شما به اشتراک بگذارند. سپس از آن ها بخواهید که ان را به طور کامل توضیح دهند.

8- لطیفه گویی

از جمله برنامه عالی برای یخ شکن جذاب لطیفه گویی است. در بین درس زمانی که احساس می کنید انرژی دانش آموزان افت کرده است از دانش آموزان بخواهید هر کدام یک جوک تعریف کنند. تعریف لطیفه توسط خود دانش آموزان می تواند برای آن ها بسیار جذاب باشد.

9- نقاشی کردن و حدس زدن

برد را در اختیار یکی از دانش آموزان قرار دهید از او بخواهید تصویر یک شی را بکشد. البته نباید آن را کاملاً واضح بکشد. دیگر دانش آموزان باید آن را حدس بزنند.

10- سفر میدانی مجازی

شما می توانید دانش اموزان خود را به یک گشت و گذار مجازی دعوت کنید. می توانید فیلم یک موزه، باغ وحش و … را برای آن ها چخش کنید و از آن ها بخواهید آن را تماشا کنند. و سپس در مورد گشت و گذار مجازی خود یک گزارش تهیه کنند.

11- عملکرد سریع

در ابتدای شروع کلاس برای این که ذهن دانش آموزان را به چالش بکشید و انرژی آن ها را بالا ببرید می توانید یک سوال هیجان انگیز از آن ها بپرسید. مثلاً بگویید اگر به مریخ سفر کنند با خود چه چیزی از آنجا می آوردند. در دفتر خود یاداشت کنند و سپس آن را برای هم کلاسی های خود بخوانند.

12- داستان دسته جمعی

شما داستانی را شروع می کنید مثلاً من به سفر رفتم. نفر دوم بدون مکث یک جمله را می گوید و همین طور داستان ادامه می یابد. از دانش آموزان بخواهید تا داستان حال و هوای طنز داشته باشد.

13- آیا من یک دانشمند هستم؟

 تصاویر افراد واقعی را نشان دهید و از دانش‌آموزان بخواهید شغل آن را حدس بزنند. این بازی می تواند به دانش آموزان کمک کند تا کلیشه ها را بشکنند و در عین حال طیف گسترده ای از مشاغل و حرفه ها را به نمایش بگذارند.

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد 13 یخ شکن جذاب برای کلاس های آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.